Contact Us

 

FOOD AND WELLNESS

Struikheiweg 16
1406 TK  Bussum
T 06 50525049
E  info@foodandwellness.nl

 

Volg ons op Twitter!FacebookLinkedInpinterestInstagram

Corinne van Acht

E-mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

bloed prikkenDe afgelopen 15 jaar is het aantal mensen met gediagnosticeerde Diabetes Mellitus (in de volksmond ook wel suikerziekte genoemd) in Nederland flink gestegen! Van 160.000 in 1990 naar 740.000 in 2007. Naast deze 740.000 mensen met Diabetes Mellitus die bij de huisarts bekend zijn, zijn er ook veel mensen met Diabetes Mellitus zonder dat zij het weten: minimaal 250.000! “In 2025 wordt verwacht dat bij ongewijzigd beleid de hoeveelheid mensen met gediagnosticeerde diabetes naar verwachting tot ruim 1,3 miljoen stijgen” aldus het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu). In deze blog kunt u lezen wat Diabetes Mellitus inhoudt, wat de verschillen tussen de type 1 en type 2 Diabetes Mellitus zijn en hoe het behandeld wordt.

Onlangs hebben alle cliënten die vanaf 2013 onder behandeling zijn bij Voedingsadviesbureau Food and Wellness een bericht ontvangen om hun medewerking te verlenen aan een cliënttevredenheidsonderzoek. De uitslag van deze enquête kan bijdragen aan een verbetering van de kwaliteit van de behandeling om zo te voldoen aan de verwachtingen en wensen van u als cliënt. Nogmaals hartelijk dank voor het invullen!

Goede voeding maakt het verschil!Deze blog is gebaseerd op duursport – marathonlopers.
Nadat de 33ste ABN AMRO Marathon Rotterdam  afgelopen zondag op 14 april is afgelegd kijkt Peter Runderkamp terug op zijn prestaties. 10.000 zeer gelukkige marathonlopers stonden afgelopen zondag aan de start op de Coolsingel en hij was er één van. In deze blog leest u wat Peters ervaringen zijn met betrekking tot goede voeding voor, tijdens en na een marathon.

sportersHeeft u ook een sporter in de omgeving die ontzettend fanatiek is maar twijfelt u over zijn/haar gezondheid? Sporters zijn van nature dwangmatig en gefocust, deze eigenschappen zijn onmisbaar om een goede sportprestatie neer te zetten. Maar deze eigenschappen kunnen ook nadelig zijn voor de gezondheid. Hoe dan?

slaapSlaap en voeding … belangrijke sleutels voor succes in sport!
Als sport een belangrijk onderdeel van je levensstijl vormt, ga je vanzelf nadenken over hoe je je sport zo goed mogelijk kunt uitoefenen. Afhankelijk welk doel je voor ogen hebt: je prestaties verbeteren, je gezonder en fitter worden, afvallen of er gespierder of er strakker uitzien …. Vroeg of laat zul je moeten concluderen dat naast een optimaal trainingsprogramma, voeding en slaap belangrijke sleutels voor succes vormen! Wat is goede voeding bij sport en hoe slaap je zo optimaal mogelijk? In dit artikel wordt een tipje van de sluier opgelicht …

kinderenOvergewicht bij kinderen is hot! In de media wordt er volop aandacht besteed door programma’s zoals “Help, mijn kind is te dik” waarin kinderen met overgewicht gedurende een aantal weken worden gevolgd in hun strijd tegen de kilo’s. Ook zijn er vele landelijke programma’s ontwikkeld om overgewicht bij kinderen tegen te gaan. Onderzoeken tonen aan dat een multi-disciplinaire aanpak voor kinderen met overgewicht heel effectief is.

gezondIedereen heeft stress. Dat is normaal en zelfs ook gezond! Zonder stress kom je namelijk niet in beweging. Maar hoe ga je ermee om en hoe gaat je lichaam ermee om? In de laatste 50 jaar is er in de media veel aandacht besteed aan het stresshormoon cortisol. Cortisol heeft invloed op veel fysiologische systemen in het lichaam en wanneer chronische stress ervoor zorgt dat de cortisolspiegel omhoog schiet, heb je pas echte problemen! Dit artikel geeft inzicht hoe cortisol een rol speelt bij chronische stress en hoe stressmanagement cortisol kan beïnvloeden! De 9 voedingstips kunnen helpen chronische stress te voorkomen!

waar een wilWie zou er nou niet wat vaker “nee” willen kunnen zeggen tegen verleidingen? We denken dat we wilskrachtig zijn maar zijn dat helemaal niet! Sterker nog … we kúnnen het niet omdat ons hectische bestaan zo extreem veel beslissingen van ons verwacht! Alleen al over het eten neemt een modern mens gemiddeld 227 beslissingen per dag. Laat staan dat we helemaal gek worden van alle beslissingen die we dagelijks moeten nemen als we onszelf ook nog voornemen voldoende te sporten, gewicht te willen verliezen, te stoppen met roken en minder alcohol te drinken … Sinds een paar jaar is bekend: te veel beslissingen putten de wilskracht uit! Dit artikel geeft inzicht hoe het werkt met wilskracht en hoe je jezelf kunt trainen wilskracht te vergroten zodat je je doel ook daadwerkelijk bereikt!

VES 022011Mindfulness betekent ‘leven in aandacht’. Stilstaan tussen de bedrijven door om te ervaren hoe en waarom je dingen doet zoals je ze doet. Accepteren wat er is en met beide benen op de grond staan. Dat geeft rust en ruimte om keuzes te maken die op dat moment het beste voor je zijn. Mindfulnessvaardigheden hebben ook een groot effect in keuzes maken wat betreft voeding en uiteindelijk in het veranderen van je eetpatronen. Eten heeft alles te maken met bewust zijn.

VES 032009

Om lekker in je vel te zitten is de balans tussen lichaam en geest heel belangrijk. Bewust in het leven staan en kiezen voor een gezonde leefstijl. De combinatie van regelmatig bewegen en gezonde voeding is de sleutel tot een gezonde leefstijl en soms heb je daar hulp bij nodig. Corinne van Acht, diëtiste bij Voedingsadviesbureau Food and Wellness, heeft haar praktijk gehuisvest in het exclusieve sport- en lifestylecentrum Squash & Wellness in Bussum.
Als moeder van vier kinderen met een druk sociaal leven én ervaringsdeskundige op het gebied van vermageren, weet als geen ander de valkuilen bij afvallen in ons drukke bestaan. Als ervaren diëtiste heeft zij al vele Bekende Nederlanders gecoacht om een gezonde leefstijl aan te leren!